Köp nu. Betala 30 dagar senare med Klarna

0

Din varukorg är tom

Villkor och Bestämmelser

Allmänna villkor (GTC)

(Följande allmänna affärsvillkor innehåller också juridisk information om dina rättigheter enligt bestämmelserna om avtal för distansförsäljning och elektronisk handel).

1. Tillämpningsområde
2. erbjudanden och tjänstebeskrivningar
3. Beställningsprocess och ingående av avtal
4. Priser och fraktkostnader
5. Leverans och tillgänglighet av varor
6. Betalningsvillkor
7. Förbehåll för äganderätt
8. kvalitetsgaranti och garanti
9. ansvarighet
10. lagring av avtalstexten
11. pengarna-tillbaka-garanti & garantiförklaring
12. dataskydd
13. Plattform för tvistlösning online, deltagande i tvistlösningsförfarandet
14. plats för fullgörande, plats för jurisdiktion, tillämplig lag och avtalsspråk

1. Tillämpningsområde


1.1 Följande allmänna villkor (GTC) gäller för köpavtal mellan Limitless eCom GmbH, Warthestraße 21 i 14513 Teltow (nedan kallad "Säljare") och kunden (nedan kallad "Kund") via Silky Planet (http://silkyplanet.se), oavsett om kunden beställer varorna som konsument eller som företagare.

1.2 Du kan nå vår kundtjänst för frågor, klagomål och invändningar på vardagar från 10:00 till 17:00 via e-post på support@silkyplanet.se.

1.3 En konsument enligt § 13 i den tyska civillagen (BGB) är en fysisk person som ingår en juridisk transaktion för ändamål som övervägande varken kan hänföras till hans kommersiella eller till hans oberoende yrkesverksamhet. En entreprenör enligt § 14.1 i den tyska civillagen (BGB) är en fysisk eller juridisk person eller ett partnerskap med rättslig kapacitet som, när avtalet ingås, agerar i utövandet av sin kommersiella eller självständiga yrkesverksamhet.

1.4 Avvikande villkor från kunden ska inte erkännas om inte säljaren uttryckligen samtycker till deras giltighet. Dessa allmänna villkor skall också gälla om säljaren utför en leverans till kunden utan förbehåll i vetskap om kundens motstridiga eller avvikande villkor. 2.

2. Erbjudanden och beskrivningar av tjänster

2.1 Presentationen av produkterna i onlinebutiken utgör inte ett juridiskt bindande erbjudande, utan en inbjudan att göra en beställning. Prestationsbeskrivningar i kataloger samt på Säljarens webbplatser har inte karaktären av en försäkran eller garanti.

2.2 Alla erbjudanden gäller "så långt lagret räcker", om inte annat anges i anslutning till produkterna.

3. Beställningsprocess och ingående av avtal

3.1 Kunden kan välja produkter från säljarens sortiment utan förpliktelser och samla dem i en så kallad kundvagn genom att klicka på knappen "Lägg till i kundvagnen". Kunden kan sedan fortsätta till slutförandet av beställningsprocessen inom kundvagnen genom att klicka på knappen "Fortsätt till kassan".

3.2 Genom att klicka på knappen "Beställ nu" skickar kunden en bindande begäran om att köpa varorna i kundvagnen. Innan beställningen skickas kan kunden när som helst ändra och visa uppgifterna. Nödvändiga uppgifter är markerade med en asterisk (*).

3.3 Säljaren skickar därefter kunden en automatisk mottagningsbekräftelse via e-post där kundens beställning listas igen och som kunden kan skriva ut med hjälp av funktionen "Skriv ut" (orderbekräftelse). Den automatiska mottagningsbekräftelsen dokumenterar endast att kundens beställning har mottagits av säljaren och utgör inte ett godkännande av ansökan. Köpeavtalet ingås först när säljaren bekräftar avsändandet av varorna till kunden med hjälp av ett separat e-postmeddelande eller genom att skicka varorna.

3.4 Om leverans av de beställda varorna inte är möjlig, till exempel för att varorna i fråga inte finns i lager, ska säljaren avstå från att utfärda en förklaring om godkännande. I detta fall har något avtal inte ingåtts. Säljaren skall omedelbart informera kunden om detta och utan dröjsmål återbetala redan erhållen ersättning.

3.5 Avtalet skall ingås på svenska.

4. Priser och fraktkostnader

4.1 Alla priser som anges på Säljarens webbplats är inklusive tillämplig lagstadgad mervärdesskatt.

4.2 Utöver de angivna priserna debiterar Säljaren fraktkostnader för leverans. Fraktkostnaderna kommer att tydligt meddelas Köparen på en separat informationssida och under beställningsprocessen. Eventuella tullavgifter eller lokala skatter måste bäras av kunden.

4.3 Varorna skickas med post. Fraktrisken bärs av säljaren om kunden är en konsument. Om kunden beställer varorna som företagare och om inte annat uttryckligen avtalats, ska leveransen ske "ex works" (EXW enligt Incoterms® 2010), dvs. risken för oavsiktlig förlust eller oavsiktlig försämring av varorna ska övergå till kunden så snart varorna har överlämnats till den person som utför transporten.

4.4 I händelse av en återkallelse ska kunden bära de direkta kostnaderna för returförsändelsen.

4.5 Returer måste skickas till följande adress:

Limitless eCom GmbH
Warthestrasse 21
14513 Teltow

5. Leverans och tillgänglighet av varor

5.1 De leveranstider som vi anger beräknas från tidpunkten för vår orderbekräftelse, med förbehåll för föregående betalning av köpeskillingen. Om ingen eller ingen avvikande leveranstid anges för respektive varor i vår onlinebutik, .

5.2 Om inga exemplar av den produkt som kunden valt finns tillgängliga vid tidpunkten för kundens beställning, ska säljaren informera kunden om detta omedelbart i orderbekräftelsen. Om produkten är permanent otillgänglig ska säljaren avstå från att utfärda en förklaring om godkännande. Ett avtal skall inte ingås i detta fall.

5.3 Om den av kunden i ordern angivna produkten endast är tillfälligt indisponibel, skall säljaren också informera kunden om detta utan dröjsmål i orderbekräftelsen. Säljaren får föreslå kunden leverans av en jämförbar produkt.

5.4 Följande leveransbegränsningar gäller: Säljaren levererar endast till kunder som har sin stadigvarande bostad (faktureringsadress) i ett av följande länder och kan tillhandahålla en leveransadress i samma land: Sverige. Kunden kommer att informeras om eventuella andra leveransbegränsningar innan beställningen slutförs som en del av beställningsprocessen.

5.5 Om förskottsbetalning har avtalats sker leverans efter mottagande av fakturabeloppet.

5.6 Säljaren har rätt att göra delleveranser, i den mån detta är rimligt för kunden, varvid de extra fraktkostnader som uppstår ska bäras av säljaren.

5.7 Varorna kommer att levereras till den leveransadress som angetts av kunden.

5.8 Om leveransen av varorna till den leveransadress som angetts av kunden misslyckas trots tre leveransförsök, kan säljaren dra sig ur avtalet. Eventuella betalningar kommer att återbetalas till kunden utan dröjsmål, varvid säljaren kan dra av eventuella skador som uppstått.

6. Betalningsvillkor

6.1 Om inte annat avtalats förfaller betalning av köpeskillingen till betalning omedelbart efter avtalets ingående.

6.2 Kunden kan välja mellan de tillgängliga betalningsmetoderna inom ramen för och före slutförandet av orderprocessen.

6.2.1.Betalning i förskott: Vid förskottsbetalning överför kunden fakturabeloppet till det konto hos Säljaren som anges i orderbekräftelsen. Så snart fakturabeloppet har krediterats Säljarens konto kommer varorna att skickas till Kunden.

6.2.2 Betalning via Paypal: Kunden betalar fakturabeloppet via onlineleverantören PayPal. Kunden måste vara registrerad hos PayPal eller registrera sig, legitimera sig med sina åtkomstuppgifter och bekräfta betalningsinstruktionen till säljaren. Säljaren betalar PayPal-avgifterna. Så snart fakturabeloppet har krediterats säljarens konto skickas varorna till kunden.

6.2.3 Betalning med kreditkort: Vid betalning med kreditkort (VISA, Mastercard) överför kunden sina kreditkortsuppgifter till säljaren. Efter mottagandet av kreditkortsuppgifterna skickas varorna till kunden.

6.2.4 Betalning med Sofortüberweisung: Vid användning av betalningsmetoden Sofortüberweisung överför kunden fakturabeloppet till säljaren omedelbart efter beställningsprocessen. Så snart säljaren har mottagit en betalningsbekräftelse från kundens kontoförande bank kommer varorna att skickas till kunden.

6.3 Kunden kan när som helst ändra den betalningsmetod som lagrats i hans användarkonto.

6.4 Om förfallodagen för betalningen bestäms av kalendern, är kunden redan i fallissemang genom att missa tidsfristen. I detta fall ska han betala säljaren dröjsmålsränta för året med en räntesats på 5 procentenheter över basräntan. Kundens skyldighet att betala dröjsmålsränta utesluter inte att säljaren kan göra gällande ytterligare dröjsmålsskada.

6.5 Kunden får endast kvitta sådana fordringar som är obestridda eller lagligen fastställda. Denna begränsning av kvittningsrätten gäller inte om den penningfordran som kvittas härrör från en fordran för vilken kunden kunde eller borde ha hållit inne betalning.

7. Äganderättsförbehåll

Säljaren behåller äganderätten till de levererade varorna tills full betalning av inköpspriset (inklusive moms och fraktkostnader) för varorna i fråga.


8. Garanti för materialfel och garanti

8.1 Säljaren ansvarar för materialfel i enlighet med tillämpliga lagstadgade bestämmelser, i synnerhet §§ 434 ff. BGB. Preskriptionstiden börjar löpa vid leverans av varan. För entreprenörer är garantiperioden för varor som levereras av säljaren 12 månader.

8.2 En ytterligare garanti ska endast finnas för de varor som levereras av säljaren om detta uttryckligen anges i orderbekräftelsen för respektive artikel.

9. Ansvar

9.1 Kundens anspråk på skadestånd är uteslutna. Undantagna från detta är skadeståndsanspråk från kunden som härrör från skada på liv, lem eller hälsa eller från brott mot väsentliga avtalsförpliktelser (kardinalförpliktelser) samt ansvar för andra skador som baseras på ett avsiktligt eller grovt vårdslöst brott mot skyldigheter av säljaren, dess juridiska representanter eller ställföreträdande agenter. Väsentliga avtalsförpliktelser är sådana vars uppfyllande är nödvändigt för att uppnå syftet med avtalet.

9.2 I händelse av brott mot väsentliga avtalsförpliktelser ska säljaren endast vara ansvarig för den förutsebara skada som är typisk för avtalet om sådan skada orsakades av enkel vårdslöshet, såvida det inte är fråga om skadeståndsanspråk från kunden till följd av skada på liv, kropp eller hälsa.

9.3 Begränsningarna i punkterna 1 och 2 skall även gälla till förmån för säljarens lagliga företrädare och ställföreträdare om anspråk riktas direkt mot dem.

9.4 De ansvarsbegränsningar som följer av punkterna 1 och 2 gäller inte om säljaren svikligen har dolt felet eller åtagit sig en garanti för varans beskaffenhet. Detsamma gäller i den mån säljaren och kunden har träffat en överenskommelse om varans kvalitet. Bestämmelserna i produktansvarslagen skall inte påverkas.

10. Lagring av avtalstexten

10.1 Kunden kan skriva ut avtalstexten innan beställningen skickas till säljaren genom att använda utskriftsfunktionen i sin webbläsare i det sista steget i beställningsprocessen.

10.2 Säljaren ska också skicka Kunden en orderbekräftelse med alla orderuppgifter till den e-postadress som Kunden har angett. Med orderbekräftelsen får Kunden även en kopia av de Allmänna Villkoren tillsammans med avbeställningsreglerna och information om fraktkostnader samt leverans- och betalningsvillkor.

11. Pengar-tillbaka-garanti

Vår pengarna-tillbaka-garanti gäller endast våra IPL-apparater.

Om du mot förmodan inte skulle se de resultat du hoppats på, får du pengarna tillbaka.

Läs noga igenom våra villkor, som du hittar nedan.

Hur du använder vår pengarna-tillbaka-garanti:

Prova vår produkt i minst 60 dagar från leveransdatumet, men inte längre än 120 dagar.
Du måste genomföra minst sex behandlingar (en behandling minst var 10:e dag) och ta ett foto av det område du behandlar varje gång.
Om det inte finns några märkbara hårminskningsresultat, kontakta oss med ditt beställningsnummer och vi kommer att be dig att skicka bilderna till oss för att granska dina problem.
Alla anspråk på pengarna-tillbaka-garanti MÅSTE skickas till oss inom 120 dagar efter mottagandet av produkten.
ALLA bilder MÅSTE ha giltiga tids- och datumstämplar
Om din begäran inte uppfyller våra returkriterier kommer din återbetalning inte att godkännas. Ofullständiga eller oläsliga ansökningar kommer inte att återbetalas.
Efter godkännande återbetalar vi inköpspriset för produkten vid beställningstillfället när produkten har kommit tillbaka till oss.

Den avgörande faktorn för en lyckad behandling är helt enkelt att använda produkten konsekvent och under den rekommenderade tidsperioden.

Om du inte är noggrann med din behandling kommer du att se resultaten. Se till att du noggrant har läst och förstått den detaljerade användarmanualen. Om produkten inte har använts enligt anvisningarna kommer återbetalningen inte att godkännas.

Vi förbehåller oss rätten att neka en återbetalning om de bevis du förser oss med inte är tillräckliga.

Portokostnader och hantering av retur av produkten till oss, när den godkänts av vårt resultatteam, är helt och hållet den klagandes ansvar och kostnaden för returporto kommer inte att återbetalas.

Vi rekommenderar att produkten returneras i ett spårbart paket. Utan spårning kan vi inte garantera att alla returer kommer fram till oss.

Vi ber alla kunder att ge oss upp till sju arbetsdagar för att behandla returen när den har anlänt till vårt lager.

12. Skydd av personuppgifter

12.1 Säljaren skall använda de personuppgifter som tillhandahålls av Kunden (såsom namn, adress, e-postadress, telefonnummer, kontonummer och sorteringskod) i enlighet med bestämmelserna i dataskyddslagstiftningen.

12.2 Alla personuppgifter skall behandlas konfidentiellt som en principfråga. De personuppgifter som är nödvändiga för transaktionen kommer att lagras av Säljaren och användas för behandling av beställningar, administration av kundrelationen, leverans av varor, behandling av betalningar och förebyggande av osäkra fordringar och, om nödvändigt, vidarebefordras till servicepartners som används av Säljaren för behandling av avtalet (såsom speditionsföretag eller kreditinstitut). Dessutom kan uppgifterna användas för egna reklam- och marknadsföringsändamål, t.ex. för att skicka skriftlig reklaminformation. Säljaren kan använda kundens e-postadress för att skicka kampanjerbjudanden om kunden inte har invänt mot detta. Om kundens samtycke krävs för detta ska säljaren inhämta detta samtycke i förväg. Reklam via telefon kommer också endast att utföras med kundens uttryckliga samtycke.

12.3 Kunden kan när som helst frånträda avtalet genom att meddela detta:

Limitless eCom GmbH
Warthestrasse 21
14513 Teltow
Telefon:+(49) 179 5174971
WhatsApp:+(49) 179 5174971
Fax: dennis.thoms.5@epost.de
E-post: support@silkyplanet.se

Du kan invända mot användningen och behandlingen av dina uppgifter för våra egna reklam- och marknadsföringssyften och, om tillämpligt, invända mot eventuellt samtycke som getts för användningen av dina uppgifter.

12.4 Ytterligare information om typ, omfattning, plats och syfte med insamling, bearbetning och användning av de personuppgifter som krävs av säljaren finns i sekretesspolicyn på https://www.silkyplanet.se/pages/meddelande-om-sekretess

13. Plattform för tvistlösning online, deltagande i tvistlösningsförfarandet

13.1 Enligt gällande lag är säljaren skyldig att informera konsumenterna om att det finns en europeisk plattform för tvistlösning online, som kan användas för att lösa tvister utan att behöva gå till domstol. Europeiska kommissionen ansvarar för inrättandet av plattformen. Den europeiska plattformen för tvistlösning online hittar du här: http://ec.europa.eu/odr

13.2 Säljaren är inte skyldig att delta i ett tvistlösningsförfarande inför en skiljenämnd för konsumenter och har därför beslutat att inte delta frivilligt.

14. Plats för fullgörande, plats för jurisdiktion, tillämplig lag och avtalsspråk

14.1 Avtal mellan säljaren och kunderna ska regleras av lagarna i Förbundsrepubliken Tyskland med uteslutande av FN:s konvention om avtal för internationell försäljning av varor. De lagstadgade bestämmelserna om begränsning av valet av lag och om tillämpligheten av tvingande bestämmelser, i synnerhet i den stat där kunden, som konsument, har sin vanliga vistelseort, ska förbli opåverkade.

14.2 Om kunden är en näringsidkare, en juridisk person enligt offentlig rätt eller en specialfond enligt offentlig rätt, är behörig domstol för alla tvister som uppstår på grund av avtalsförhållanden mellan kunden och leverantören säljarens säte.